بازرسی چند تیم در از خدمات گردشگری گیلان

رضا حسن پور در گفتگو با  مهر با اشاره به بازرسی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۲ مصادف با ماه مبارک رمضان است، سفرهای نوروزی از حدود یک ماه قبل آغاز شده بر همین اساس فعالیت‌های نظارتی بر تأسیسات گردشگری به ویژه دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز از یک ماه قبل آغاز شده و یک مرحله بازدید نظارتی نیز انجام شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان گیلان افزود: در راستای طرح بازرسی سرزده به همراه اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی گیلان از تعدادی از این دفاتر و شرکت‌ها بازدید و آمادگی این مجموعه‌ها برای خدمت رسانی شایسته به مسافران نوروزی بررسی شد.

حسن پور اضافه کرد: دفاتر و شرکت‌هایی که به گردشگران و مسافران در زمینه صدور و فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس خدمت‌رسانی می‌کنند، باید مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه را داشته باشند و نرخ‌نامه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ ناظر از دستگاه‌های مختلف در طرح نظارت نوروزی فعال هستند، افزود: کنترل نرخ‌ها، رعایت موازین بهداشتی، داشتن پروانه و نرخ نامه مصوب در واحدهای گردشگری را انجام می‌دهند.

معاون گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه بازدیدهای نظارتی در این ایام با جدیت دنبال می‌شود، گفت: تمام تلاش‌های ما بر این است تا خدمات‌رسانی مطلوب داشته و رضایت‌مندی مسافران را فراهم کنیم.

حسن پور تصریح کرد: در استان گیلان بیش از ۸۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی از این اداره‌کل مجوز فعالیت دارند که باید مجوز آن‌ها در محل دفتر نصب و مدیر فنی نیز در محل حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ بازرس در طول سال بازدیدهای نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را انجام می‌دهند، گفت: همکارمان در حوزه نظارت هر ماه حداقل یک نوبت از این مراکز بازدید و مجوزها و خدمات این مراکز را کنترل می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت شکایت از خدمات حوزه گردشگری استان با شماره ۰۹۶۲۹ تماس حاصل کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *