کلنگ زنی طرح تکمیلی فاضلاب رشت

استاندار گیلان در مراسم آغاز اجرای این پروژه با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب شهر گیلان یکی از اهداف دولت در کشور است، گفت: در گیلان باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل و برای شکوفایی و توسعه تلاش کنیم.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به وحدت رویه در حل مشکلات استان در حوزه زیست محیطی افزود: باید با همدلی، انسجام؛ هماهنگی و وحدت رویه مسوولان مشکلات استان به ویژه در حوزه زیست محیط بر طرف شود.

وی مشکل زیست محیطی گیلان را یک مسئله ملی برشمرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان، معضل محیط زیست باید در سریعترین زمان ممکن حل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در تأمین امنیت سلامت جامعه اهتمام ویژه‌ای دارد، افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به گیلان، منشاء آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود را شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

عباسی گفت: هیچ دغدغه مالی در خصوص تکمیل طرح فاضلاب رشت نداریم و اگر لازم باشد از طریق تهاتر نفت اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش فاضلاب شهر صنعتی رشت در آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود افزود: ۳۰ درصد آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود مربوط به فاضلاب شهر صنعتی رشت است که با توجه به سیاست جهاد آب در دولت سیزدهم این مشکل هم برطرف می‌شود.

مازیار علیپور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان هم درخصوص تکمیل بخشی از فاضلاب رشت در محله فخب و سه محله دیگر گفت: این طرح با ۵۶ کیلومتر لوله‌گذاری ، مجموعه نصب انشعابات فاضلاب بهداشتی یک‌ هزار و ۵۷۰ فقره و با جمعیت بهره‌مندی ۴۹ هزار نفر با میزان اعتبار یک هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان در مدت زمان ۳۶ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا احمدی ریس مجمع نمایندگان گیلان هم با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه‌ها و وجود برخی بیماری‌ها به دلیل نابسامانی فضلاب شهری گفت: پیگیری امور مرتبط با طرح‌های مهم مردم را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

کلنگ زنی تکمیل بخشی از طرح فاضلاب رشتجبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم تکمیل فاضلاب شهری رشت را نیازمند اعتبار حدود ۶ هزار میلیارد تومانی عنوان کرد و گفت: از طریق وزارت نیرو پیگیر امور اعتباری هستیم.

سیدعلی آقازاده دیگر نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم مشکل فاضلاب رشت را از معضلات جدی عنوان کرده و با تأکید بر ساماندهی رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب ، پیگیری تأمین مالی طرح‌های زیست محیطی گیلان را از اولویت‌های نمایندگان مجلس عنوان کردند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *