شرایط جدید ثبت‌نام خودرو اعلام شد

[ad_1]

فرایند و شرایط ثبت‌نام خودرو بر اساس اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری که از سوی شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، تغییر کرد.

رسانه لیالستان –

فرایند و شرایط ثبت‌نام خودرو بر اساس اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری که از سوی شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، تغییر کرد.
به گزارش ایرنا، شورای رقابت در جلسه ششصد و سی و سوم خود دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) را اصلاح و آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.
بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، قیمت‌گذاری خودرو توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده محاسبه و به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود تا خودروسازان بر اساس آن خودرو بفروشند.
ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری به شرایط طرف تقاضا (ثبت نام و خرید خودرو) پرداخته که شورای رقابت تغییراتی را در این شرایط اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور، بیش از ۵ سال باشد، از ممنوعیت ثبت‌نام و خرید خودرو مستثنی شدند؛ همچنین روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو منتفی شد.
بنا بر دستورالعمل شورای رقابت، در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، ۵۰ درصد از مبلغ خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته باشد؛ در روش پیش‌فروش نیز به‌اندازه مبلغ پیش‌پرداخت، حداکثر تا ۵۰ درصد از مبلغ فروش خودرو می‌بایست در حساب بانکی متقاضی باشد.

∎​

روزنامه آفرینش

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *