بهره‌برداری از ۲ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی

۲ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال امروز (چهارشنبه ۲۰ دی ماه) با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شهرک صنعتی حسن‌رود منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

با راه اندازی این ۲ طرح سرمایه گذاری تولیدی – صنعتی برای ۹۵ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

پروژه نخست واحد اقتصادی تولید یخچال‌های صنعتی است که در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع در ۲ طبقه با حجم سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به انجام و امروز به بهره برداری رسید که در این راستا برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

این مجموعه تولیدی پیش از این وارد کننده یخچال صنعتی بود که با همکاری و مشاوره‌های ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به عرصه تولید وارد شد و با بهره گیری از تکنولوژی خط تولید کشور ترکیه، این کارخانه را احداث و راه‌اندازی کرد.

واحد دوم طرح توسعه واحد تولید لامپ و چراغ‌های LED و مجموعه تولیدی – صنعتی است و یک شرکت چینی با عنوان کوروش پارس اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کرده است که بخش دوم این کارخانه را در فضایی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع با صرف هزینه ۸۵۰ میلیارد ریالی احداث و زمینه اشتغالزایی را برای ۳۵ نفر فراهم کرده است.

منطقه آزاد انزلی در وسعت ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار به عنوان کوچکترین منطقه آزاد کشور، دارای حدود ۱۶۰ واحد تولیدی – صنعتی فعال در ۲ شهرک صنعتی است و با توجه به نیاز‌های رو به رشد برای حضور در این منطقه، طرح احداث سومین شهرک صنعتی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و همجوار خط ریل سراسری از سوی این سازمان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *