۶۳ گردشگر خارجی وارد گیلان شدند


رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور و اقامت ۶۳ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و گفت: در هفته اخیر ۶۵۴ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

ولی جهانی ، با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال است.

وی از ورود ۶۵۴ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۵۸۷ هزار خودرو نیز در همین زمان از استان خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی به این استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۳ میلیون و ۸۶ هزار نفر نیز در همین زمان از گیلان خارج شدند.

جهانی ادامه داد: مسافران اقامت کننده در گیلان به صورت ثابت و موقت در مراکز اقامتی این استان، ۲۴۸ هزار ۱۴۴ نفر شب اسکان گزارش شده است.

وی از حضور و اقامت ۶۳ مسافر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این مسافران خارجی در هفته اخیر از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان و ازبکستان به استان گیلان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به سهم اشتغال زایی در بخش گردشگری، بیان کرد: بیش از ۲۳ درصد اشتغالزایی با حضور مسافرین و گردشگران به گیلان از سوی تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل تحقق یافته است.

جهانی با تاکید بر نظارت از تأسیسات گردشگری و اقامتی گیلان، اضافه کرد: ۵۸ مورد بازدید از مکان‌های گردشگری و اقامتی صورت گرفت از این تعداد ۳۰ مورد شایسته تشویق و ۲۳ مورد، تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: در هفته اخیر حدود ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *