گشت و گذاری در خانه استاد شهریار در تبریز + فیلم

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/kcgz



به گزارش لیالستان به نقل ازخبرنگار مهر، محمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به استاد شهریار، شاعر معروف و توانای تبریزی در ایران و دنیا و آفریننده آثار و منظومه‌های باارزش چون حیدربابا است. خانه‌ای که استاد شهریار در آن زندگی کرده، پس از وفاتش به عنوان خانه موزه جهت بازدید به روی گردشگران و بازدیدکنندگان باز شد. خانه استاد شهریار، خانه‌ای بسیار ساده اما در عین حال باصفا و دلنشین است. خاطرات ماندگارشاعر گران قدر استاد شهریار در این خانه به نمایش گذاشته شده‌اند.

خانه موزه استاد شهریار در محله مقصودیه که یکی از قدیمی ترین محله‌های تبریز است، قرار دارد. محله مقصودیه در خیابان ارتش جنوبی واقع شده است. خانه فعلی سومین منزلگاه استاد شهریار بود که در سال ۱۳۴۷ آن را خریداری کرده بود. وی ۲۰ سال آخر زندگی اش را در این خانه سپری کرد و اشعار بسیاری را در این خانه سرود.

بیش از ۵۰۰ قطعه باارزش از اشیا و وسایل استاد شهریار شامل دستخط، یادبودها، کتاب، هدیه‌های داخلی و خارجی، لوازم زندگی استاد، عکس‌ها، اسناد قدیمی، وسیله‌های شخصی استاد مانند لباس‌ها، لوازم التحریر، بستر استراحت، رختخواب، اتاق پذیرایی منزل استاد، لوح‌های تقدیر، تندیس‌های وی و … در خانه استاد شهریار به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین، آثار خط نستعلیق و سه تار معروف استاد نیز در این خانه موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

فیلم از اصغر ازدست

کد خبر ۵۷۴۵۱۴۰



منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *