ناجیِ نیمکت‌نشینِ سِویا را بیشتر بشناسید/ مردی متنفر از فوتبال مدرن

 سویا شگفتی‌ساز مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ اروپا بود؛ تیمی که راه قهرمانی در لیگ اروپا به خوبی بلد بوده و در ۱۴ سال گذشته ۶ بار قهرمان این جام شده است. سویا در حالی این روز‌ها در لالیگا در رده دوازدهم قرار دارد و در لیگ اروپا به فینال رسیده است که تا چند ماه پیش یکی گزینه‌های سقوط بود.

پس از برکناری خورخه سامپائولی و آمدن خوزه لوئیس مندیلیبار در اواخر سال گذشته، ورق در این تیم برگشت و حالا آن‌ها علاوه بر اینکه خطر سقوط به دسته دوم را احساس نمی‌کنند، در لیگ اروپا هم به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و دو قدم تا هفتمین جام فاصله دارند.

سویا این کامبک را مدیون مندیلیبار است؛ مربی‌ای که به گزارش شبکه تلویزیونی ESPN خصوصیات عجیبی دارد و از فوتبال مدرن متنفر است و آشکارا مربیانی که فکر می‌کنند توپ باید قبل از شروع حمله ۱۵ یا ۲۰ پاس بار بین بازیکنان رد و بدل شود را مسخره می‌کند.

مندیلیبار می‌گوید: نقطه مقابل مربیان مدرن هستم. شما مرا در حال راه رفتن با تبلت برای نمایش فیلم یا یادداشت‌برداری نخواهید دید. فلسفه من به عنوان مربی از زمانی که در لیگ‌های پایین‌تر کار می‌کردم تغییری نکرده است. دوست دارم تیم‌هایم نزدیک‌تر به دروازه حریف بازی کنند تا دروازه خودی. وقتی نزدیک به دروازه خودتان بازی می‌کنید، خطر اشتباه کردن و گل خوردن وجود دارد.

سرمربی سویا ظاهرا به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند حتی با اصطلاحات فوتبال مدرن کنار بیاید و جایی در مصاحبه‌اش می‌گوید: در گذشته از عبارت «ضد حمله» استفاده می‌شد، اما الان به این تاکتیک می‎گویند «انتقال سریع» انگار تاکتیک مهمی است و اگر از این اصطلاح استفاده نکنید، مردم فکر می‌کنند که شما عقب مانده‌اید!

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *