لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی رضوانشهر برای تأمین آب کشاورزی

سید نادر صفوی میرمحله، فرماندار رضوانشهر با اشاره به حساسیت موضوع در حوزه کشاورزی، لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با استفاده از همه ظرفیت‌ها و مشارکت بخش خصوصی برای تأمین آب مطمئن در فصل زارعی ۱۴۰۲ را مورد تأکید قرار داد.

او افزود: امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی با همکاری دیگر دستگاه در خصوص لایروبی انهار، تعمیر، تجهیز و راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های کشاورزی، آبگیری آب بندان‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر همچنین تأمین نهاد‌ه های کشاورزی اعم از کود و … را ضروری دانست و تصریح کرد: لایروبی ۴ هکتار از آب بندان روستا‌های خلیل محله و چنگریان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان برای سال ۱۴۰۲ در دست اجرا است.

به گفته صفوی، در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر ۵۸ سردهنه کشاورزی جهت تأمین آب زراعی است که لازم است امور آب منطقه‌ای شهرستان نسبت به تسریع در روند بازسازی سردهنه‌ها اقدام کند.

او همچنین تصریح کرد: ادارات مسئول همچون منابع آب، جهاد کشاورزی، آبیاری و دهیاران و شورا‌های اسلامی در خصوص انجام وظایف خود در فصل زراعی جاری، نهایت جدیت را به خرج دهند تا کشاورزان با آسودگی خاطر در تأمین محصول استراتژیک برنج دغدغه‌ای نداشته باشند.

نادر صفوی، فرماندار رضوانشهر

شهرستان رضوانشهر و پره سر در غرب استان گیلان دارای ۱۰ هزار هکتار زمین زیر کشت انواع برنج است که ۸ هزار هکتار از این میزان به صورت سنتی و از طریق ۵۸ سردهنه منتهی از رودخانه‌های این شهرستان، آب بندان ها، چاه‌های عمیق و ایستگاه‌های پمپاژ و ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از طریق شبکه‌های آبیاری سد سفیدرود آبدهی می‌شوند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *