قربان زاده: سازمان خصوصی سازی امامزاده نیست که کسی را شفا دهد/ مدیران استقلال باید پاسخگوی نحوه خرج ۵۰۰ میلیارد تومان باشند

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی در هر مزایده ای برای شرکت ها مدیری را انتخاب می کند و باشگاه استقلال هم به کمک وزارت ورزش و جوانان صاحب پس از آجرلو، فتح الله زاده را به عنوان مدیر خود دید. ما ۳۰۰ میلیارد تومان به هر دو باشگاه پرداخت کردیم که بخشی از آن وام و بخشی سپرده بود. قرار بود  کمیته ای تشکیل دهند که مصارف باشگاه ها در آن برنامه ریزی و ثبت شود که شامل بنده، وزیر ورزش و مدیران باشگاه ها بود باشگاه پرسپولیس چنین کاری کرد اما استقلالی ها دست به چنین کاری نزدند. مدیران باشگاه ها برای خرج امور باشگاه باید از کمیته ای که تشکیل داده اند مجوز دریافت کنند.

او ادامه داد: بدهی استراماچونی ۲ بار مطرح شد یکبار در دوران آجرلو که قرار بود از همان ۳۰۰ میلیارد پرداخت شود که نشد و یکبار هم در دوره فتح الله زاده، که ۱۱۸ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی در نظر گرفته شد که پشتوانه وام آن ها، مدیران استقلال زمین خود را به عنوان وثیقه قرار دادند که از آن ۱۱۸ میلیارد، ۹۳ میلیارد مستقیما به آن ها پرداخت شد که متاسفانه به دلیل مشکلات دیگر باشگاه استقلال  مدیران نتوانستند بدهی استراماچونی را تا به امروز پرداخت کنند.

قربان زاده خاطر نشان کرد: باشگاه ها باید مصارف خود را به تاییدیه برسانند که باشگاه پرسپولیس دست به چنین کاری زد اما استقلالی ها از این کار سر باز زدند و ما به عنوان کتمان وقایع مالی پرونده را به دادگاه عمومی و دادستان کل ارجاع دادیم. هر شرکتی شامل اعضای هیئت مدیره مدیرعامل می باشد و آن ها موظف بودند هزینه ها را با کمیته مصارف در میان بگذارند که استقلالی ها چنین کاری نکردند و قبل از رفتن مدیرعامل سابق، سازمان خصوصی سازی نمی دانست کارکرد مالی استقلال چقدر بوده و پول ها صرف چه اموری شده است.

قربان زاده در خصوص برداشت ۵ میلیارد تومانی فتح الله زاده از حساب استقلال گفت: فتح الله زاده چند فقره چک از باشگاه استقلال داشت و به مبلغ روز و با تصویب اعضای هیئت مدیره، ۵ میلیارد تومان از حساب استقلال برداشت کرد. البته فتح الله زاده ۶ میلیارد تومان می خواست که با گفتگو با سایر اعضای هیئت مدیره، به ۵ میلیارد تومان تعدیل پیدا کرد. برخی از پیشکسوتان فکر می کنند سازمان خصوصی سازی است و امامزاده است که شفا می دهد اما اینگونه نیست، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به هر دو باشگاه سرخابی پرداخت کرده ایم که باشگاه استقلال منابع مالی خود را برداشت کرده و مدیران این باشگاه باید در خصوص نحوه هزینه کرد این مبالغ پاسخگو باشند.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *