شرکت صنایع پوشش ایران در رشت وارد مدار تولید شد

شرکت صنایع پوشش ایران امروز طی مراسمی با حضور استاندار گیلان و در سال مهار تورم و رشد تولید بار دیگر وارد مدار تولید شد و مرحله نخست این شرکت بزرگ با اشتغال ۵۰ نفر افتتاح شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم احیا و بازآفرینی اولین مرحله بازتولید شرکت صنایع پوشش ایران در رشت گفت: این استان در گذشته یکی از قطب‌های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می‌رفت.

او با اشاره به احیای ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۱ و کاهش نرخ بیکاری به میزان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقشی مهمی در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در استان داشته است.

استاندار تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بسیاری از کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شده گیلان دارای مشکلات حقوقی و قضایی بوده و یا به دلیل عدم دریافت به موقع تسهیلات دچار رکود شدند و دولت تلاش می‌کند این نقیصه را بر طرف سازد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

به گفته عباسی، بر اساس رصد سامانه کشوری، در گیلان ۱۰۸ درصد از تعهدات ایجاد اشتغال طی سال گذشته محقق شد و یکی از دلایل کاهش میانگین نرخ بیکاری در منطقه انجام همین تعهدات بوده است.

شرکت صنایع پوشش ایران در رشت وارد مدار تولید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ بخشی از ساختمان شرکت صنایع پوشش ایران سال ۱۳۸۳ در جریان بارش برف سنگین شهر رشت فرو ریخت و پیامد آن به علت واگذاری نادرست این واحد تولید و نابودی کارخانه بیش از ۲ هزار کارگر بیکار شدند.

اکنون با افتتاح فاز اول کارخانه ۵۰ نیرو به کار بازگشتند و تا چند ماه آینده با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *