سوئیس میزبان یورو ۲۰۲۵ زنان

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/m4j7



در جلسه کمیته اجرایی یوفا که امروز بعد از ظهر در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد، اعضای این کمیته میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ زنان را انتخاب کرده و سوئیس را به عنوان میزبان تورنمنت معرفی کردند.

دوره قبلی این رقابت‌ها سال ۲۰۲۲ به میزبانی انگلیس برگزار شد و انگلیس در فینال رقابت‌ها که در ورزشگاه ومبلی برگزار شد، با شکست دادن آلمان به قهرمانی رسید و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌های ۲۰۲۵ حضور خواهد یافت. بر خلاف رقابت‌های مردان، یوروی زنان تنها با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود.

در پیشنهاد سوئیس برای میزبانی این تورنمنت ۹ شهر به عنوان شهر‌های میزبان به یوفا معرفی شده‌اند. رقابت‌های یورو ۲۰۲۵ در شهر‌های بازل، برن، ژنو، زوریخ، سنت‌گالن، لوسرن، سیون، لوزان و تون برگزار خواهد شد. فینال رقابت‌ها در استادیوم سنت ژاکوب در شهر بازل برگزار می‌شود که بزرگترین ورزشگاه این کشور است.

رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۵ زنان از فوریه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیش از آن یوفا برای اولین بار لیگ ملت‌های یوفای زنان را برگزار می‌کند. تنها تیمی که بدون شرکت در رقابت‌های انتخابی به صورت اتوماتیک به این تورنمنت صعود می‌کند سوئیس میزبان است و بقیه تیم‌ها، حتی انگلیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، باید در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *