سخنگوی فدراسیون کشتی: افتخارات و خاطرات خوب باعث شد تا تلخی‌ها را فراموش کنیم

[ad_1]

محمد ابراهیم امامی درباره این سوال که عملکرد فدراسیون کشتی را در سال ۱۴۰۱ چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: سال گذشته سال بسیار پرفشاری برای ورزش کشتی بود و تیم‌های ملی کشورمان چه در رشته فرنگی و چه در رشته آزاد در رده‌های سنی مختلف در رقابت‌های متعدد بین المللی شرکت کردند و توانستند مدال‌ها و افتخارات زیادی را به دست آورند. علاوه بر آن کشتی‌گیران تیم ملی آلیش بانوان کشورمان نیز موفق شدند در رقابت‌های آسیایی و جهانی به مقام قهرمانی برسند. در خصوص فعالیت‎های یکساله فدراسیون کشتی باید به سه بخش فنی عمرانی و فرهنگی تقسیم کنم.

وی افزود: در بخش فنی همانطور که می‌دانید تیم‌های ملی کشتی کشورمان در رده‌های سنی مختلف در بیش از ۵۰ رقابت بین المللی حضور داشتند و به عبارتی در تمام رویداد‌های مد نظر کادرفنی تیم‌های ملی شرکت کردیم  و تیم‌ها موفق شدند مدال‌های مختلف و رنگارنگی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند. تمام این اتفاقات در سایه چرخه انتخابی تیم ملی صورت گرفت. در واقع مدال‌ها و مقام‌هایی هم که به دست آمد، بر مبنای عدالت محوری چرخه انتخابی تیم‌های ملی بود.

امامی با بیان اینکه در مجموع سال بسیار خوبی را سپری کردیم، گفت: ادامه چرخه انتخابی تیم ملی هم در سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد. سال ۱۴۰۲ سال بسیار پرکاری را به لحاظ برگزاری مسابقات مختلف از جمله  قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان که انتخابی المپیک است خواهیم داشت. از همه مهم‌تر بزودی رقابت‌های گزینشی المپیک و سال آینده بازی‌های المپیک را پیش رو خواهیم داشت. همانطور که در گذشته اعلام شده نگاه فدراسیون کشتی المپیکی است، در واقع تمام برنامه‌هایی که گفتم نتیجه‌گیری آن به المپیک پاریس ختم می‌شود.

وی با اشاره به سند راهبردی فدراسیون کشتی، عنوان کرد: فدراسیون در سال ۱۴۰۱ در بخش عمرانی هم اقدامات چشمگیری داشت. در واقع ما با توجه به سند راهبردی فدراسیون باید زیرساخت‌های تیم‌های ملی را ترمیم و گسترش می‌دادیم. شما می‌بینید امروز سالن شهید ابراهیم هادی و سالن شهید صدرزاده به صورت کامل برای حضور بی دغدغه تیم‌های ملی  بازسازی و آماده‌شده است. از طرفی هم باید امکاناتی به کمپ تیم‌های ملی اعم از استخر، رستوران مجهز و مجزا برای ملی پوشان و فضا‌های تفریحی و استراحتی اضافه می‌شد که با موفقیت انجام شد. در ادامه هم بازسازی سالن شهدای هفتم تیر را داشتیم که کار بسیار بزرگی بود و با برگزاری فینال لیگ برتر کشتی و جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان مشخص شد که چقدر بازسازی و تجهیز این سالن برای کشتی مهم بوده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: از اقدامات اخیر در خصوص مسئله عمرانی احداث ساختمان جدید فدراسیون کشتی بود که فضای جدیدی را برای این دراسیون ایجاد کرد. همچنین ساختمان قدیمی که در اختیار فدراسیون بود به خوابگاه کشتی‌گیران تبدیل شد تا بتوانند راحت‌تر باشند و همچنین فدراسیون هم بتواند اردو‌های تیم ملی را با ظرفیت بیشتری برگزار کند. احداث سالن مجزا و تخصصی بدنسازی و همچنین افزایش تعداد تشک‌های کمپ تیم‌های ملی از دیگر اقدامات مهم بود که در سال گذشته انجام شد. در کنار پروژه‌های عمرانی که در کمپ تیم‌های ملی انجام شد در استان‌ها نیز پروژه‌های عمرانی مختلفی  با کمک و رایزنی‌های صورت گرفته به سرانجام رسید که همه این‌ها برای ارتقا و کمک به ورزش اول کشورمان است.

سرپرست روابط عمومی به اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری اردو‌های متعدد در رده‌های سنی مختلف ما در کنار بحث فنی و فرهنگی، آموزش منش پهلوانی را هم برای کشتی‌گیران داشتیم. اقدام فرهنگی بزرگ دیگری که در اواخر سال گذشته رخ داد خاکسپاری دومین شهید گمنام در محوطه فدراسیون کشتی بود که با حضور قهرمانان کشتی کشورمان انجام شد. در طول سال هم برنامه‌های متعددی برگزار شد که از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر و تجلیل شد. نه تنها درسال ۱۴۰۱ بلکه در طول سه سال گذشته  عملکرد فرهنگی بسیار  زیادی از سوی فدراسیون کشتی صورت گرفت که  قابل توجه است. افتتاح کتابخانه کمپ تیم‌های ملی هم از آخرین اقدامات فدراسیون در بخش فرهنگی است که حدود ۱۰۰۰ جلد در این کتابخانه قرار داده شده است تا کشتی گیران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

امامی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم گسترده کار، هر روز کشتی در سال ۱۴۰۱ برای من خاطره داشت، اعزام‌های متعددی  داشتیم و به دلیل مسئولیتی که در فدراسیون دارم تمام رویداد‌های  کشتی را در بخش‌های مختلف دنبال می‌کردم که نتیجه آن ۴۷۰ مدال رنگارنگ اعم از مدال طلا، نقره و برنز بود. همه این‌ها خاطرات خوبی است که از سال ۱۴۰۱ برای من مانده است، در کنار این خاطرات شیرین شکست برخی از قهرمانان کشورمان مانند (حسن یزدانی، امیرحسین زارع، رضا اطری، مهدی محسن نژاد و برادران گرایی و.) که موجب ناراحتی مردم شد خاطره  تلخی را نیز برای ما رقم زد، اما افتخارات و خاطرات خوبتر باعث شد تا تلخی‌ها را فراموش کنیم و سال بسیار خوبی را پشت سر بگذاریم.

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *