برد سیتی در حضور نیمکت نشین‌ها منچستر سیتی ۱ _ ۰ چلسی

 منچسترسیتی که دیشب بعد از شکست آرسنال مقابل ناتینگهام فارست، دو هفته پیش از پایان فصل، قهرمانی‌اش را در لیگ برتر قطعی شده می‌دید امروز در ورزشگاه خانگی‌اش مقابل چلسی قرار گرفت و با گلی که توسط خولین آلوارز به ثمر رسید با نتیجه 1-0 پیروز شد. سیتی آماده است بعد از این بازی در ورزشگاه اتحاد جشن قهرمانی گرفته و جام را بالای سر ببرد.

بعد از استقبال پرشور هواداران در مقابل ورزشگاه اتحاد که با روشن کردن وسایل دودزا به رنگ آبی همراه بود بازیکنان سیتی از تونل ورزشگاه وارد زمین چمن شده و با گارد افتخار بازیکنان چلسی مواجه شدند. همه چیز آماده است تا در پایان مسابقه جام قهرمانی توسط کایل واکر که امروز بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بالای سر برده شود.

درحالیکه ارلینگ هالند، گلزن اول سیتی، بازی را از روی نیمکت دنبال می‌کرد خولین آلوارز آرژانتینی بود که اولین فرصت سیتیزن‌ها را به گل تبدیل کرد. در دقیقه 12 سیتی در میانه زمین کنترل توپ را به راحتی به دست گرفت. کول پالمر، هافبک 21ساله انگلیسی، بدون اینکه کسی از بازیکنان چلسی بتواند مزاحمش بشود پیشروی کرد و توپ را در محوطه جریمه به آلوارز رساند و او با ضربه‌ای زیبا و دقیق کپا را تسلیم کرد و اولین گل سیتی را به ثمر رساند. جالب اینجا است که پالمر در اولین بازی فیکس خود در این فصل برای تیمش پاس گل ساخت.

چند دقیقه بعد لوئیس و فودن با بازی ترکیبی در میانه میدان توپ را پشت مدافعان چلسی به پالمر رساندند. فوفانا که برای دفع شوت پالمر شیرجه رفته بود باعث شد توپ با برخورد به او تغییر مسیر دهد. این توپ می‌رفت وارد دروازه چلسی شود که چالوبا آن را از روی خط دروازه دفع کرد.

در دقیقه 33 چلسی یکی از فرصتهای جدی خود در این نیمه را به دست آورد. هاورتز موفق شد استرلینگ را در حال پیشروی به سمت محوطه جریمه سیتی صاحب توپ کند. استرلینگ می‌خواست توپ را به گوشه دروازه بفرستد اما اورتگا، دروازه‌بان سیتی، با پای چپ توپ را دفع کرد.

سه دقیقه بعد چلسی تیر دروازه سیتی را به لرزه درآورد. سانتر هال را گالاگر با ضربه سر به سمت دروازه سیتی فرستاد و توپ او به تیر دروازه و سپس به اورتگا برخورد کرد و دور شد. استرلینگ توپ را دوباره ارسال کرد ولی این بار مدافعان سیتی در دفع آن موفق بودند.

بازی در نیمه اول با برتری 1-0 منچسترسیتی به پایان رسید تا تیم پپ گواردیولا که بی‌تاب مراسم جشن قهرمانی پایان بازی است به رختکن برود.

چلسی نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و استرلینگ با پیشروی به سمت دروازه سیتی توپ را به هال رساند. شوت پای راست او از حاشیه محوطه جریمه اما با شیرجه اورتگا دفع شد.

در دقیقه 58 سیتی تیر نیمه اول چلسی را جبران کرد. سیتیزن‌ها در سمت چپ صاحب ضربه ایستگاهی شدند. این ضربه آزاد را محرز ارسال کرد و فیلیپس با ضربه سر از حاشیه محوطه شش قدم توپ را از کپا عبور داد اما ضرب او به تیر دروازه برخورد کرد.

چند دقیقه بعد چلسی به گلزنی بسیار نزدیک شد. استرلینگ یک پاس بلند ارسالی را کنترل کرد و با فریب دادن واکر اقدام به شوتزنی کرد. توپ از زیر بدن اورتگا عبور کرده و به سمت دروازه می‌رفت که استونز خودش را به موقع رسانده و توپ را از روی خط دروازه دفع کرد. البته پرچم کمک‌داور به علامت آفساید بالا رفت و حتی در صورت ورود توپ به دروازه گلی به سود چلسی اعلام نمی‌شد.

در دقیقه 71 شوت بلند اورتگا به محرز رسید. او پاس خوبی به آلوارز داد که مهاجم آرژانتینی از فاصله نزدیک وارد دروازه چلسی کرد. اما VARبه داور اعلام کرد که در حال بررسی است. در نهایت اعلام شد که محرز به شکل میلی‌متری در آفساید قرار داشته و گل مردود است.

درحالیکه مشخص بود هالند برای اینکه خسته نشود بازی را از روی نیمکت آغاز کرده او از دقیقه 74 وارد زمین شد. او بلافاصله پاس خوبی از آلوارز دریافت کرد ولی شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.

چند دقیقه بعد فیلیپس از بازیکنان چلسی توپ‌ربایی کرد و آن را به آلوارز رساند. مهاجم آرژانتینی از حاشیه محوطه جریمه شوتی کات‌دار به سمت تیر دورتر شلیک کرد اما کپا به زحمت موفق شد ضربه او را مهار کند.

بازی در نهایت با پیروزی 1-0 منچسترسیتی به پایان رسید تا قهرمان زودهنگام لیگ برتر که قهرمانی‌اش دیشب قطعی شده بود یک هفته مانده به پایان فصل 88 امتیازی شود. چلسی با این شکست 43 امتیازی ماند و در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفت.

 

 

 

 

 

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *