ارائه اسناد دروغین توسط تباس علیه بارسلونا در پرونده نگریرا

باشگاه بارسلونا متهم است که در دوره ریاست خوسه ماریا بارتومئو به خوسه ماریا انریکس نگریرا نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا ارقامی را به صورت مخفیانه پرداخت کرده تا گزارش‌های داوری بازی‌های لالیگا را دریافت کند. باشگاه رئال مادرید و دولت اسپانیا در کنار فدراسیون فوتبال این کشور خواهان رسیدگی به پرونده اتهام باشگاه بارسلونا به پرداخت رشوه به نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا هستند.

روزنامه «ونگاردیا» چاپ کاتالونیا در شماره امروز (دوشنبه) خود گزارش داد؛ خاویر تباس مدارک نادرستی علیه باشگاه بارسلونا در «پرونده نگریرا» به دادستان ارائه کرده است. طبق این گزارش؛ او سعی کرده ادعا کند سندی که در خانه یکی از اعضای سابق هیئت مدیره بارسا پیدا شده، متعلق به زمان اخیر است، این در حالی است که این سند متعلق به بیش از دو دهه قبل است. در سندی که رئیس سازمان لالیگای اسپانیا به دادستانی ارائه داده، به نقش ساندرو روسل و خوسپ ماریا بارتومئو (رؤسای سابق بارسلونا) در پرونده نگریرا اشاره شده، اما این سند مربوط به افراد دیگر و متعلق به پرونده‌ای دیگر به نام «سوله» بوده است.

خاویر تباس چندی پیش گفته بود در صورت اثبات اتهامات بارسا در پرونده نگریرا که متهم به پرداخت ۱.۵ میلیون یورو از سوی مدیران سابق این باشگاه به نایب رئیس وقت کمیته داوران فوتبال اسپانیا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ است، خوان لاپورتا رئیس فعلی این باشگاه باید استعفا کند.

لاپورتا هم در واکنش به این اظهارات تباس گفته بود: خاویر تباس باید سر جایش بنشیند و در اموری که به او مربوط نیست، دخالت نکند. هر کسی که تلاش کند نام بارسا را تحقیر کند، پاسخ قاطعانه‌ای دریافت خواهد کرد. تباس یک بار دیگر نقابش را برداشت و ضدبارسلونایی بودن خود را نشان داد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرده بود: به‌عنوان رئیس باشگاه این اطمینان را می‌دهم که اجازه نمی‌دهم کسی نام بارسا و تاریخ آن را لکه‌دار کند. تباس با بازگشت من به صندلی ریاست باشگاه بارسلونا متوجه شد که نمی‌تواند مثل گذشته بارسا را از راه دور کنترل کند. آقای تباس میهمانی تمام شد!

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *