روبیالس: از وینیسیوس می‌خواهم رفتار غیرمسؤلانه تباس را نادیده بگیرد

لوئیس روبیالس بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور در یک کنفرانس خبری که در نتیجه توهین نژادی شب گذشته هواداران والنسیا به وینیسیوس جونیور بال برزیلی رئال مادرید در جریان بازی دو تیم در رقابت‌های لالیگا ترتیب داده شد، گفت: این موضوع حالا ابعادی فراتر از فوتبال پیدا کرده است. در کشور ما یک مشکل رفتاری، آموزشی و نژادپرستی وجود دارد. تا زمانی که فقط یک نفر بر اساس شرایط یا رنگ پوست توهین می‌کند، ما مشکل جدی داریم. مهم نیست که یک نفر، دو نفر یا یک گروه دست به چنین کاری می‌زنند، چون این کار آن‌ها وجهه کل یک کشور، یک شهر و یک باشگاه را لکه‌دار می‌کند. ما کشوری استقبال‌کننده هستیم و تا زمانی که وجود داشته باشیم، وینیسیوس جونیور یا هر مرد یا زنی که مورد توهین قرار می‌گیرد از حمایت همه‌جانبه و همبستگی ما برخوردار است. شما نمی‌توانید این مشکل را با رفتار وینیسیوس مقایسه کنید و قضاوت رفتار او در زمین با داوران است. بیش از آنچه که به نظر می‌رسد، حق با وینیسیوس است.

وی همچنین با دعوت از رئیس فدراسیون فوتبال برزیل برای سفر به اسپانیا و محکوم کردن اظهارات بی‌موقع رئیس سازمان لالیگای اسپانیا در خصوص وینیسیوس اظهار داشت: کشور‌های کمی مانند اسپانیا هستند که فوتبال برزیل را تحسین می‌کنند. هزاران نفر از برزیل به اینجا آمده‌اند و ما باید یک همزیستی مسالمت‌آمیز با هم داشته باشیم. می‌خواهم از رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل دعوت کنم که به اینجا بیاید یا من به برزیل بروم تا به او نشان دهم که فدراسیون فوتبال اسپانیا برای مبارزه با نژادپرستی چه کار‌هایی می‌کند. از وینیسیوس می‌خواهم رفتار غیرمسئولانه خاویر تباس را نادیده بگیرد. مدیران اینجا نیستند که در شبکه‌های اجتماعی حرف‌های‌شان را بزنند.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در پایان خاطرنشان کرد: ما به اتحاد در تمامی سطوح نیاز داریم. از باشگاه‌ها می‌خواهم که اجرای تحریم‌ها را به تعویق نیندازند. قانون فعلی به ما اجازه می‌دهد تا به طور متفاوت و فوری عمل کنیم، درست به مانند انگلیس. همیشه یک مرجع داوری بالا خواهد بود، اما شک نکنید که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اسرع وقت در خصوص این پرونده تصمیم‌گیری خواهد کرد. ما با کار گروهی بر این موضوع غلبه خواهیم کرد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *