راه‌حلی برای پایان غائله استقلال و مجوز حرفه‌ای

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/s477

پس از ماه‌ها حرف و حدیث در نهایت روز گذشته مجوز حرفه‌ای شش باشگاه پرسپولیس، سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران از سوی کمیته بدوی صادر شد و استقلال به‌عنوان قهرمان فصل گذشته، نتوانست نظر مثبت اعضای این کمیته را جلب کند، موضوعی که مطابق انتظار با واکنش باشگاه استقلال مواجه شد و این باشگاه تأکید کرد اعتراض خود به رأی کمیته بدوی را تا انتها دنبال خواهد کرد و اگر لازم باشد به مقر AFC نیز مراجعه می‌کند.

باشگاه استقلال بنا به نظر کمیته بدوی، به دلیل بدهی به آندره‌آ استراماچونی و عدم تسویه تا تاریخ ۱۰ فروردین ماه فاقد شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای تلقی شده است، اما آبی‌پوشان معتقدند با توجه به تحریم‌های بانکی امکان پرداخت پول میسر نبوده و این موضوع به اطلاع AFC نیز رسیده است، موضوعی که ظاهراً برخی از اعضای کمیته بدوی نیز آن را قبول دارند، اما برخی دیگر معتقدند کنفدراسیون فوتبال آسیا این بهانه را نخواهد پذیرفت.

باشگاه استقلال در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: «در خصوص طلب آقای استراماچونی نیز لازم به یادآوری است که طلب این مربی پیش از مهلت تعیین‌شده، توسط باشگاه آماده شد، اما به دلیل تحریم‌های بانکی امکان پرداخت پول به سادگی میسر نبود که این مسئله پیش‌تر به AFC هم اعلام شده بود. حتی در مذاکرات باشگاه استقلال با آقای استراماچونی قبل از مهلت پایانی پرداخت نیز اعلام آمادگی شد که باشگاه طلب او را به‌صورت نقدی در هر کشوری که مدنظر دارد، پرداخت کند، اما آقای استراماچونی این موضوع را نپذیرفت و خواهان دریافت مطالباتش به‌صورت بانکی شد؛ لذا با توجه به اینکه باشگاه استقلال در موضوع تحریم‌های بانکی که کاملاً هم غیرورزشی است، هیچ‌گونه اختیار و اثرگذاری نداشت، پرداخت بانکی مطالبات سرمربی اسبق باشگاه به زمان نیاز داشت. با این حال باشگاه استقلال طلب استراماچونی را تا قبل از زمان پایانی تعیین‌شده از سوی CAS پرداخت کرد و تمامی مدارک و شرح مذاکرات با آقای استراماچونی هم پیش از مهلت تعیین‌شده، به اطلاع AFC رسیده است».

در همین راستا در حالی اختلافات بین باشگاه استقلال و کمیته بدوی به اوج خود رسیده است که شاید یک استعلام ساده از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند گره مشکلات را باز کند. کمیته بدوی که زیر نظر AFC مدارک باشگاه‌ها را برای دریافت مجوز حرفه‌ای بررسی می‌کند، پیش از اعلام رأی نهایی می‌توانست پرداخت مطالبات استراماچونی و توجیه باشگاه استقلال درباره دلیل تأخیر در این امر را به اطلاع AFC برساند و درباره موجه یا غیرموجه بودن این موضوع یک استعلام ساده از AFC بگیرد.

به هر حال اکنون نیز با توجه به اینکه باشگاه استقلال این پرونده را به کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای ارجاع داده است، این کمیته می‌تواند از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال اقدام به کسب استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا کند تا دیگر شبهه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

در این زمینه با توجه به حساسیت‌های موجود، حتی فدراسیون فوتبال هم به طور مستقل می‌تواند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و با توجه به اینکه مکاتبات با AFC از طریق دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام می‌شود، استعلام درباره شرایط خاص باشگاه استقلال را انجام و نتیجه آن را در اختیار کمیته‌های مربوطه قرار دهد، اتفاقی که در صورت وقوع آن دیگر هیچ باشگاهی نمی‌تواند به رأی صادرشده اعتراض کند و تمام ابهامات برطرف خواهد شد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *