داداش زاده: پرسپولیس تا هفته پایانی در کورس قهرمانی باقی ماند/ مدیریت غلط مقصر حذف استقلال از آسیا است

بهزاد داداش زاده پیشکسوت فوتبال  درباره برتری تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس برابر حریفان خود  در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد:  بعد از اتمام بازی‌های فیفادی، توجه همه طرفداران فوتبال در ایران به بازی‌های لیگ برتر است و بدون شک همه نگاه‌ها به این است که کدام تیم به عنوان قهرمانی خواهد رسید. طبیعی بود که سپاهان برابر صنعت نفت برنده شود، چون این تیم اصفهانی در صدر جدول است و مقابل تیم پانزدهم جدول که همه تلاشش را کرد تا امتیاز بگیرد به پیروزی رسید. البته گل این تیم مشکوک بود و حتی اگر کارشناسان این گل را مردود بدانند در نتیجه تغییری ایجاد نخواهد شد.

او ادامه داد: پرسپولیس در یک بازی بزرگ برنده شد تا بار دیگر تفاوت تیمی که به شخصیت ماندن در کورس قهرمانی رسیده با حریفان خود مشخص شود. مس رفسنجان تیم خوبی است و این فصل عملکرد جالب توجهی داشته، اما به کیفیتی نرسیده که بتواند در هفته‌های حساس پایانی مانع تیمی، چون پرسپولیس شود و یحیی گل‌محمدی با وجود اینکه پورعلی گنجی و هنانوف ۲ مدافع خود را نداشت، اما برابر تیمی که کمتر از سایر تیم‌ها گل خورده بود برنده شد تا نشان دهد پرسپولیس می‌تواند تا هفته آخر مدعی قهرمانی باقی بماند.

استقلال ثابت کرد که از قهرمانی پاپس نمی کشد 

پیشکسوت فوتبال بیان  کرد: استقلال هم حق اشتباه نداشت و در یکی از بازی‌های سخت خود برنده شد. مهدی تارتار به خوبی راه بازی برابر تیم‌های بزرگی، چون پرسپولیس و استقلال را بلد است و به راحتی باج نمی‌دهد، اما بازی بهتری را از سوی استقلال دیدیم و این تیم مزد برتری خود را گرفت. استقلال ثابت کرد که پا پس نمی‌کشد و تا انتهای فصل برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش خواهد کرد. البته این تیم بازی‌های سخت‌تری نسبت به سپاهان و پرسپولیس دارد، اما تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید در دیدار‌های دشوار هم نتیجه بگیرد.

مدیر عامل وقت استقلال نباید قرارداد بدون ضمانت پرداخت را امضا می کرد 

داداش زاده درباره اینکه استقلال در آستانه محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و چرا پرونده آندره‌آ استراماچونی به موقع بسته نشد تا استقلال در آستانه محرومیت آسیایی قرار بگیرد، عنوان کرد: مقصر این اتفاق مدیرعامل، وزیر ورزش و دولت کنونی نیستند. مقصر سیستم غلط و فاسدی است که در بستن قرارداد اجازه داده تا دلالان واسطه این قرارداد شوند. مدیرعامل وقت باشگاه باید دقت می‌کرد تا قراردادی که ضمانت پرداخت نداشت را امضا نمی‌کرد. اعضای هیئت مدیره هم نباید موافقت خود را با چنین قراردادی امضا می‌کردند. متأسفانه، چون جایگاه مدیرعامل شکننده است، او برای آنکه زمان بیشتری بماند، دست به چنین اقداماتی می‌زند. آن وقت دود ماجرا به چشم فتح‌الله‌زاده رفته است.

پول زیاد در فوتبال فساد زیادی را به همراه دارد 

او افزود: بعد از مدیرعاملی که با استراماچونی قرارداد بست، مدیران دیگری به استقلال آمدند، اما هیچ‌کدام به این فکر نکردند که این ماجرا را حل کنند و حالا که کار بیخ پیدا کرده نوبت به مدیریت فتح‌الله‌زاده رسیده و همه او را مسبب می‌دانند در حالی که در دوران مدیران عامل قبلی پول بسیار کمتری نیاز بوده تا این پرونده بسته شود، اما هیچ‌یک کاری نکردند تا استقلال در یک قدمی محرومیت قرار بگیرد. وزیر ورزش تقصیری ندارد، چون موظف است به همه فدراسیون‌های ورزشی رسیدگی کند. پول زیاد برای فوتبال تبدیل به آفت شده و فساد زیادی به همراه دارد. بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی استقلال به استراماچونی است و بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، کسر امتیاز و سقوط به لیگ پایین‌تر جرایمی است که می‌تواند دامن استقلال را بگیرد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *