برگزاری مسابقه عکاسی از فضا‌های گمشده رشت

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/w08k

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت از برگزاری نخستین دوره مسابقه عکاسی از بنا‌ها و محور‌های تاریخی و فضا‌های گمشده این شهر خبر داد.

به گفته او، این مسابقه با هدف مستندسازی معماری فاخر گیلان به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری رشت و به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی (۲۹ فروردین/ ۱۸ آوریل) برگزار می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت گفت: تک بنا‌های ارزشمند تاریخی، محور‌ها و گذر‌های تاریخی و راسته‌های بازار سنتی این شهر از محور‌های اصلی مسابقه عکس از بنا‌ها و محور‌های تاریخی رشت به شمار می‌رود و شرکت در آن برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی آزاد است.

یزدانی افزود: علاقه‌مندان تا روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

او تصریح کرد: ۳ نفر از اساتید حوزه عکاسی، آثار ارائه شده را بررسی کرده و تصاویر منتخب پس از داوری در روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه با اعلام نفرات برتر به نمایش عموم در خواهد آمد.

به گفته سرپرست شهرداری رشت، هر عکاس می‌تواند حداکثر ۷ قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی با دوربین یا موبایل در این مسابقه ارسال کند.

عکس‌ها باید با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۲۸۰ مگاپیکسل و حداکثر حجم فایل ۲ MB به روی سایت مسابقه به آدرس Bazafarinishahri.rasht@gmail.com بارگذاری شوند.

یزدانی همچنین گفت: به نفر اول این مسابقه عکاسی ۷ میلیون تومان، به نفر دوم ۵ میلیون تومان و به نفر سوم ۳ میلیون تومان به عنوان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

طبق اعلام نظر سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری رشت، عکس‌های ارسالی به این مسابقه عکاسی، باید فاقد امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های تصویری بوده و در مسابقه‌های دیگری ارائه نشده باشند.

برگزاری مسابقه عکاسی از فضا‌های گمشده رشت

تمام عکس‌ها باید دارای توضیحات باشند و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکسبرداری، محور مسابقه، نام و نام خانوادگی و شماره تماس شرکت کننده هنگام بارگذاری در ایمیل مسابقه درج شود.

ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزار کننده هیچ گونه مسئولیتی در خصوص عدم رعایت مالکیت معنوی عکس‌ها ندارد.

سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری رشت همچنین اعلام کرد: حق استفاده از عکس‌های ارسالی به مسابقه را در کلیه نشریات، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی و سایت شهرداری رشت و … را داشته و به نمایش درآوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها چه در داخل و خارج از کشور را با حفظ حقوق معنوی عکس برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این مسابقه بوده و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حق التصویر پرداخت خواهد شد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *