اکران نوروزی‌ها چقدر فروختند؟

[ad_1]




درحالی آمارهای رسمی از تعداد مخاطبان اکران نوروزی‌های سینما حکایت از حضور ۳۰۳۱۴۹ مخاطب در سالن‌ها دارد که می‌بینیم تمساح خونی صدر نشین و سهم ایلیا از این مخاطبان اندک است.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ پس از ثبت رکوردهای تازه در میزان جلب نظر مخاطبان سینماها در سراسر کشور طی زمستان گذشته با مشخص شدن سبد اکران نوروزی فیلم‌ها از سوی سازمان سینمایی و همچنین آغاز اکران هفت فیلم تعیین شده در این سبد برای علاقمندان به هنر هفتم کشور آمارها نشان می‌دهد از نخستین روز فروردین 1403 تا پایان روز گذشته مجموعا 303 هزار 149 نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود از میان فیلم‌های نوروز، ایلیا جستجوی قهرمان، آسمان غرب، پرویزخان، آپاراتچی، بیبدن، تمساح خونی به سالن‌های سینمایی رفتد.

این درحالی است که آنطور که اطلاعات میزان فروش و تعداد مخاطبان فیلم‌های یاد شده در سامانه سمفا نشان می‌دهد در دوره یاد شده مجموع درآمد سالن‌ها برای 8345 سانس رقمی معادل 213 میلیارد و 452 میلیون و 345 هزار ریال بوده است و پرفروش‌ترین فیلم در این دوره هم با سهم 72.31 درصدی در اختیار تمساح خونی قرار گرفته به صورتی که این فیلم در دوره مورد نظر مجموعاً 219 هزار و 220 مخاطب برای 3637 سانس اکران داشت و درآمدی معادل 156 میلیارد و 180 میلیون و 610 هزار ریال را در کارنامه گیشه خود ثبت کرده است.

از سوی دیگر فیلم بیبدن که در دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز پرحاشیه شد از ابتدای سال تا پایان چهارمین روز از بهار 1403 برای 1698 سانس اکران 39 هزار 787 مخاطب به خود دید و درآمدی معادل 28 میلیارد و 839 میلیون و 860 هزار ریال را به دست آورد تا به این ترتیب با سهم 13.12 درصدی از کل مخاطبان جایگاه دوم را به نام خود کرده باشد.

سومین جایگاه پرفروش‌های اکران نوروزی سینماهای کشور نیز با سهم 4.14 درصدی از کل مخاطبان در اختیار آپاراتچی با جلب نظر 12554 برای 829 سانس اکران شده و درآمد 8 میلیارد و 662 میلیون و 90 هزار ریال قرار گرفت تا به این ترتیب پرویزخان با سهم 2.66 درصدی از کل مخاطبان یعنی 8083 مخاطب برای 398 سانس اکران و درآمد 6 میلیارد و 160 میلیون و 160 هزار ریالی به جایگاه چهارم بسنده کند.

آسمان غرب نیز در همین دوره با سهم 3.22 درصدی از مخاطبان و جلب نظر 9779 مخاطب  برای 430 سانس اکران درآمدی معادل 4 میلیارد و 823 میلیون و 350 هزار ریال به خود دید تا در جایگاه پنجم قرار گیرد و نوروز هم توانست 7169 مخاطب  معادی 2.36 درصد از کل مخاطبان برای 636 سانس اکران به خود ببیند تا با درآمد 4 میلیارد و 784 میلیون و 700 هزار ریالی به رتبه ششم بسنده کرده باشد.

البته در این فهرست ایلیا جستجوی قهرمان به سهم 2.16 درصدی از کل مخاطبان نیز توانست تنها 6557 مخاطب برای 717 سانس اکران داشته باشد و درآمدی معادل 4 میلیارد و یک میلیون و 575 هزار ریال در آخرین رتبه دوره مورد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *