گیلان دارای مدیران کل ترسو است

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/01gm

استفاده از ظرفیت سپاه برای برون‌رفت از مشکلات فعلی، ۶۰ درصد کارخانه‌های گیلان از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند، گیلان دارای مدیران کل ترسو است و گیلان در بخش معادن شن و ماسه دچار مشکل است ازجمله موارد مطرح‌شده مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان بود.

به گزارش سایت خبری لیالتسان و به نفل از خبرگزاری فارس از رشت، نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز در سالن جلسات سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد.

کارخانه‌های گیلان از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل نگرانی مردم، سوءمدیریت مسؤولان است، اظهار کرد: این ناامیدی برای مردم عادی شده و برای گذر از ناامیدی فقط منتظر معجزه هستند.

سید علی آقازاده با تأکید بر ورود نیروهای توانمند و متدین در استان گفت: افراد توانمند و متدین در حاشیه قرار دارند و نمایندگان گیلان نیز به‌دوراز حاشیه‌سازی به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

وی با اشاره به ظرفیت سپاه پاسداران برای حل مشکلات مردم گفت: مسؤولان باید دعا کنند که سپاه بیش‌ازپیش عملکرد بهتری داشته باشد زیرا به نفع همه مردم و موجب توسعه کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه با ظرفیت‌های تخصصی، انقلابی و فنی خود در طرح‌های مختلف ورود داشته باشد، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آموزش، ترویج و تجهیزات بخش کشاورزی منجر به اشتغال‌زایی و تثبیت جمعیت در روستاها شده است.

آقازاده با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کارخانه‌های گیلان از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: سپاه با ایجاد یک کارگروه می‌تواند به‌عنوان یک میانجی در رفع مشکلات صنعت استان گیلان ورود کند.

بسیاری از وعده‌های دولت مربوط به بعد پس از سال ۱۴۰۰ است!

نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید وعده های توخالی به مردم داد، اظهار کرد: باید روی پروژه‌های بزرگ و اساسی کار و سرمایه گزاری کرد.

جبار کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه کارها و پروژه‌های نیمه‌کاره دولت بعدها ما را دچار مشکل می‌کند، افزود: وعده‌های دولت تنها تا سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد درحالی‌که بسیاری از وعده‌های دولت مربوط به بعد پس از سال ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای مدیران کل  ترسو است، گفت: در این استان دستگاه نظارتی و حتی یک کارشناس جزء در سازمان بازرسی به‌شدت در امور مختلف ورود می‌کند و مدیران کل را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. 

کوچکی نژاد با بیان اینکه بوم گردی به‌عنوان اقدامی بی‌فایده و پرهزینه در استان است، گفت: در بخش گردشگری به‌ویژه در بحث بوم گردی پول‌های زیادی هزینه شده زیرا به لحاظ آمایش و جانمایی ضعیف عمل شده است.

وی با اشاره به ورود بیش از افراد غیربومی به روستاهای استان گیلان، گفت: این افراد زمین را به قیمت بسیار اندکی از مردم روستایی می‌خرند و علاوه بر تغییر کاربری بر روی فرهنگ بومی روستا تأثیر منفی می‌گذارد، دولت اگر دلسوز فرهنگ جامعه و روستا است باید پای‌کار بیاید.

برای برون‌رفت از مشکلات فعلی به سپاه نیاز داریم

نماینده مردم تالش، ماسال، رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکل تحریم و جذب اعتبارات اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات فعلی به مراجع نظارتی و نهادهای تأثیرگذاری مانند سپاه نیاز داریم.

حسن محمد یاری با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تالش موانع بسیاری برای پروژه‌ها وجود دارد، افزود: دنبال منافع شخصی نیستیم اما وقتی قانون پیش‌بینی کرده که روستایی با ۲۰۰ خانوار باید راه مواصلاتی، برق، آب داشته باشد نباید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه جلوی موازی کارها را بگیرد، تصریح کرد: گردشگری موجب توسعه و رونق اقتصادی منطقه تالش می‌شود اما اقدامات سلیقه‌ای به بخش اقتصادی تالش آسیب وارد کرده است.

گیلان در بخش معادن شن و ماسه دچار مشکل است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نباید فقط در مواقع بحران‌های طبیعی نظیر سیل، زلزله از ظرفیت بسیج استفاده شود، اظهار کرد: توجه کافی به ظرفیت بسیج نمی‌شود درحالی‌که بسیجیان مخلص‌ترین افراد در همه شرایط هستند‌.

وی با اشاره اینکه استان گیلان در بخش معادن شن و ماسه دچار مشکل است، گفت: در حال حاضر استان مازندران از معادن شن و ماسه خود بهره می‌برد اما گیلان استفاده‌ای نمی‌کند.

محمدرضا احمدی سنگری با توجه به اینکه اراده خدمت در مسؤولین استانی دیده نمی‌شود، تصریح کرد: افسارگسیختگی بازار را با ایجاد کارگروهی از بسیجیان  می‌توان حل کرد زیرا در هرجایی که بسیج و سپاه پای‌کار باشد مشکلات رفع و امور به بهترین شکل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ و اصالت درست نشود مشکل اقتصاد حل نخواهد شد، گفت: فرهنگ استان گیلان و به‌ویژه رشت بسیار افسارگسیخته است.

عملکرد نامناسب مسؤولین باعث از بین رفتن اعتماد مردم‌ شد

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات زمانی حل می‌شود که همدلی وجود داشته باشد، اظهار کرد: ما هیچ نگاه ویژه‌ای به نماینده خاصی نداریم و به نمایندگان به چشم منتخبین و دلسوزان مردم نگاه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد نامناسب برخی از مسؤولین باعث از بین رفتن اعتماد مردم‌ شده، افزود: برخی اوقات به نظر می‌رسد که برخی مدیران خوابند و هرکس مسؤولیت را بر عهده دستگاه نظارتی دیگری می‌اندازد.

سردار محمد عبدالله پور با تأکید بر وحدت بین ۱۳ نماینده استان گفت: نمایندگان باید مراقب باشند که به‌مرورزمان در بین مشکلات بهارستان گیر نکنند و در جهت رفع مشکلات مردم استان در کنار هم باشند.

وی با تأکید بر شناسایی و حل ریشه‌ای مشکلات مردم بیان کرد: مسائلی مانند تغییر کاربری اراضی روستایی استان درنهایت ختم به وزیر می‌شود و می‌بایست از وزیر خواستار پیگیری جدی بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای منابع و ظرفیت بسیار زیادی است، افزود: باید از هدر رفت ظرفیت‌ها و منابع استان گیلان جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *