تامین اجتماعی گیلان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای ارائه می نماید

لینک کوتاه این مطلب : https://liyalestan.ir/lnjp

تسویه قریب به ۱۰۵ میلیارد ریال بدهی های بیمه ای شهرداری بندر آستارا از طریق تهاتر یکی از زمین های این مجموعه ، معادل تعهدات کمتر از یک روز تامین اجتماعی گیلان می باشد .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه کارفرمایان استان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی بیمه ای دارند اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای عمومی و غیردولتی است از این رو فاقد بودجه دولتی بوده و حق بیمه های وصولی از بیمه شدگان و کارفرمایان اصلی ترین منبع آن برای ارائه تعهدات میباشد . 

وی با بیان اینکه انجام تکالیف قانونی توسط کارفرمایان حقیقی و حقوقی یکی از اساسی ترین الزامات برای خدمت رسانی مطلوب توسط تامین اجتماعی قلمداد میگردد خاطرنشان ساخت : متاسفانه بیش از ۳۰ هزار کارفرمای بدهکار بابت دیون بیمه ای در استان داریم که در مورد حدود شصت فقره آن ارقام بدهی ها میلیاردی میباشد . 

علی حسین نژاد افزود : هرچند که براساس ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی ، امکان اعمال اقدامات اجرائی از قبیل بازداشت حساب ، توقیف اموال ، مزایده و … وجود دارد ولی بدلیل ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تشدید بحران برای شرکتها و کارخانجات و کارفرمایان گرامی و بویژه صیانت از حقوق جامعه کارگری ، تعامل و ایجاد فرصت برای تعیین تکلیف مطالبات در اولویت برنامه ها قرار گرفته است که بخشی از رقم دیون جامعه کارفرمایی استان به این شکل انباشت گردیده است .  

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها یکی از بزرگترین بدهکاران به تامین اجتماعی هستند اذعان داشت : در همین راستا و با پیگیری های مجدانه صورت گرفته بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی استان از شهرداری بندرآستارا طی یک پروسه طولانی حقوقی و اداری با رعایت تمامی ضوابط و مقررات حاکم از طریق تهاتر با قطعه زمین پیشنهادی شهرداری آستارا تعیین تکلیف و تسویه گردید . 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تا پایان دیماه عملیات صدور بیلان شش ماهه اول سال به اتمام رسیده و آخرین رقم مطالبات در این حوزه مشخص خواهد شد افزود : علیرغم رقم بزرگ ۱۰ میلیارد تومانی این تهاتر ، نکته قابل تامل این است که این رقم تنها حدود یک درصد از مجموع مطالبات تامین اجتماعی گیلان در سطح استان میباشد . 

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی گیلان ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای ارائه مینماید اذعان داشت در واقع میتوان گفت رقم ۱۰ میلیارد تومانی این تهاتر معادل کمتر از یک روز تعهدات است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *